FAQ

over ons

Antwoorden op veelgestelde vragen

Zo herkenbaar al die vragen! Iedere reis naar weer een nieuwe (en vaak onbekende) bestemming is toch een beetje spannend. Ik heb zelf altijd zoveel vragen voor we weg gaan… Op deze pagina vind je het antwoord op veel voorkomende vragen en op vragen die onze eerdere reizigers hebben gesteld. Lees het op je gemak even door. Staat je vraag er niet tussen of is mijn antwoord niet helemaal duidelijk? Bel of mail me dan gerust nog even. 

Algemene Vragen

Hoe ver van te voren raad je aan de reis te boeken? 

Wil je een reis maken in een van de vakanties, dan raad ik je aan om ca. 10 maanden voor vertrek al met je plannen aan de slag te gaan. Dat lijkt ver van te voren, maar familiekamers zijn vaak schaars en de kleinschalige- en sfeervolle accommodaties zijn snel vol. Dat geldt ook voor populaire kampeerplekken in bijv. Amerika en Canada. Boek je ver van te voren dan profiteer je vaak ook nog van vroegboekkortingen op campers. En ook voor de vluchten geldt vaak: hoe eerder je ze boekt, hoe voordeliger de tickets. En dat kan je, zeker met een gezin, vaak een hoop geld schelen. 

Wat kost een reis wanneer we die door jou laten organiseren?

Dat hangt natuurlijk helemaal van jullie wensen af, je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Een reis naar Azië is over het algemeen goedkoper dan wanneer je naar Amerika of Canada reist. Maar er komt veel meer bij kijken; rechtstreeks vliegen of met overstap, camper of huurauto, twee of drie weken reizen. In ons telefoongesprek bespreken we daarom altijd wat je wensen zijn en wat je wilt uitgeven aan de reis. Ik zal daarbij eerlijk aangeven of het, passend bij de wensen die je hebt, een realistisch plaatje is.

Doordat ik geen duur kantoorpand heb en ook geen personeel in dienst kan ik reizen wel vaak voordeliger aanbieden dan de grotere reisorganisaties. Bel of mail me gerust wanneer je benieuwd bent naar wat jouw reis kost. Ik help je graag verder.

Organiseer je ook groepsreizen?

In principe zijn alle reizen die ik organiseer individueel. Je reist dus met je eigen gezin. Dat geeft je de vrijheid de reis helemaal naar eigen wensen aan te passen. Wel kan het zijn dat je tijdens een excursie bij andere reizigers aansluit. In de vakantieperiodes zijn dat ook vaak andere gezinnen en dat is voor de kinderen juist wel weer erg leuk.
Reis je toch liever in een groep? Laat het me dan even weten. Ik kijk dan wat er mogelijk is bij partners waar ik mee samenwerk.

Is Reis met Kinderen aangesloten bij de SGR?

Reis met Kinderen (Nynke Oosterman) is een zelfstandige onderneming en aangesloten bij United Travel; de franchiseorganisatie voor zelfstandige reisadviseurs. Alle boekingen worden ondergebracht bij United Travel. United Travel is aangesloten bij de SGR, nummer 3642. De daaruit voortvloeiende garantiebepalingen houden in dat je het vooruitbetaalde geld altijd terugkrijgt als Reis met Kinderen/ United Travel door financieel onvermogen de afgesproken tegenprestatie niet kan nakomen.

Ik wil graag een reis boeken, maar we hebben al vliegtickets. Kan dat?

Ja dat kan! Laat mij even weten welke vlucht jullie geboekt hebben en ik zorg dat het landarrangement daar tussen past. Veranderd er iets aan je vlucht, dan ben je wel zelf verantwoordelijk dat tijdig aan mij door te geven. Dan kan ik daar bijvoorbeeld transfers nog op aanpassen.

Is Reis met Kinderen aangesloten bij de ANVR?

Reis met Kinderen (Nynke Oosterman) is een zelfstandige onderneming en aangesloten bij United Travel; de franchiseorganisatie voor zelfstandige reisadviseurs. Alle boekingen worden ondergebracht bij United Travel. United Travel is aangesloten bij de ANVR, nummer 5471. De ANVR hanteert strenge selectiecriteria voor het lidmaatschap. Je kunt het ANVR-lidmaatschap dan ook zien als een kwaliteitskenmerk. De ANVR-reisvoorwaarden zijn van toepassing op alle reizen van Reis met Kinderen. In deze voorwaarden zijn de rechten en plichten vastgelegd van zowel de reisorganisator als de reiziger.

Reisdocumenten & gezondheid

Welke inentingen zijn er nodig voor mijn reis?

Reizen naar Afrika, Azië of Latijns-Amerika betekent reizen naar een werelddeel met andere gezondheidsrisico’s. Laat je daarom altijd goed adviseren door een medische instantie die verstand van zaken heeft, zoals een ziekenhuis of in grote steden de GGD. Belangrijk is dat de medische instelling aangesloten is bij het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (LCR). Deze organisatie zorgt dat de aangesloten instellingen up-to-date zijn op het gebied van vaccinaties en ziektepreventie voor de tropen.

Zelf hebben we goede ervaringen met Thuisvaccinatie. Deze verpleegkundigen komen bij je thuis, op een moment dat het jou uitkomt (ook in de avond of in het weekend). Ze geven je het advies en enten ook gelijk in. Wij vonden dat voor onze kinderen heel fijn, even spannend maar dan ook weer snel afgeleid door hun eigen speelgoed. De rekening gaat (als je mazzel hebt) door naar je zorgverzekering.

Hebben onze kinderen een eigen paspoort of ID kaart nodig?

Ja! Elke reiziger, ook kinderen en baby’s, moeten een eigen paspoort hebben. Voor reizen binnen Europa volstaat een ID kaart, maar voor alle reizen buiten Europa is een paspoort noodzakelijk. 

Medicijnen mee op reis, hoe werkt dit?

Wat in Nederland gangbaar is, kan in het buitenland als een ‘verboden’ middel bestempeld worden. Neem je medicijnen mee op reis? Vraag dan bij je apotheek om een medisch paspoort. Je krijgt dan in het Engels een beschrijving van de medicatie die je bij je hebt. Doe medicijnen ook altijd in je handbagage. Mocht je koffer later aankomen op je bestemming, dan heb je in ieder geval je medicijnen bij je.

Is er een visum nodig voor mijn reis?

Voor de meeste van onze bestemmingen heb je geen visum nodig (als je met een Nederlands of Belgisch paspoort reist) of je krijgt deze ter plaatse in je paspoort gestempeld. Ga je nou net naar een bestemming waar wel een visum voor nodig is? Hier attenderen we je natuurlijk van te voren op. Je krijgt dan ook informatie van mij over hoe je het visum aan kunt vragen.

Ik reis alleen met mijn kind(eren), heb ik nog aanvullende documenten nodig?

Ja, vaak is toestemming van de andere ouder nodig wanneer je naar het buitenland reist. Meer informatie hierover en welke papieren nodig zijn lees je op de website van de Rijksoverheid. Ook op de website van het Centrum Internationale Kindontvoering staat veel informatie.

Hoelang moet mijn paspoort nog geldig zijn?

Houd er rekening mee dat je paspoort vrijwel altijd nog minimaal tot 6 maanden na de datum van thuiskomst geldig moet zijn. Check daarom de verloopdatum van je paspoort en vraag tijdig een nieuw paspoort aan indien nodig. Vooral rondom de zomervakantie adviseer ik je ruim op tijd een nieuwe aan te vragen, het is dan vaak druk op gemeentehuizen.

Vragen over mijn boeking

Wanneer moet ik betalen voor mijn reis?

Nadat ik jullie boeking heb ontvangen stuur ik je de boekingsbevestiging. Op dat moment vraag ik je een aanbetaling te doen. Het aanbetalingsbedrag bestaat uit het volledige bedrag van de tickets (indien die via mij geboekt zijn natuurlijk) en 25% van het landarrangement. Het restbedrag ontvang ik graag acht weken voordat jullie op reis gaan. Je krijgt voor vertrek geen herinnering van mij. Zet daarom zelf even in je agenda wanneer het zover is.

Mijn treinticket / e-ticket voor de binnenlandse vlucht zit niet bij de reisbescheiden

De treinreizen en sommige binnenlandse vluchten worden door onze agenten ter plaatse geregeld. De kaartjes of tickets hiervoor krijg je dan ook ter plaatse.

Op mijn boekingsbevestiging staat dat ik bij United Travel heb geboekt, klopt dat?

Ja, dat klopt. Reis met Kinderen (Nynke Oosterman) is een zelfstandige onderneming en aangesloten bij United Travel; de franchiseorganisatie voor zelfstandige reisadviseurs. Alle boekingen worden ondergebracht bij United Travel (ANVR 5471 en SGR 3642). Je boekt bij en betaalt aan United Travel (ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 59901152).

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reisbescheiden?

De reis staat geboekt en je hebt daarvan van mij de boekingsbevestiging gekregen. Dan sta je uiteraard te popelen om op reis te gaan en kijk je uit naar de reisbescheiden. Maar nog even geduld, want circa 30 dagen voor vertrek ontvang je van mij de reisbescheiden. Lekker digitaal, want je hoeft tegenwoordig echt niet alles meer te printen. Zorg dat je de vouchers print en download de rest gewoon als PDF op I-pad of telefoon. Door reisbescheiden digitaal toe te sturen bespaar ik flink op dure print- en portokosten (die ik dus ook niet aan jou hoef door te berekenen) en belangrijker nog: het is veel beter voor het milieu. Liever per post ontvangen? Geef het aan me door, dan versturen ik alles per post.

Alle reisbescheiden zet ik ook voor je klaar in de speciale United Travel app, deze kun je downloaden in de appstore. Inloggen doe je met je emailadres en boekingsnummer (de 4 cijfers na 5471 / ) Zo heb je alle up to date informatie bij elkaar.

Vragen over de (vlieg)reis

Kan ik van te voren inchecken voor mijn vlucht?

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kun je voor je heenvlucht van tevoren inchecken. Dit kan meestal tussen de 72 en 24 uur voor vertrek (afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij). Had je van te voren nog geen stoelen geboekt, dan kun je vaak tijdens het inchecken stoelen kiezen. 

Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?

Van mij mag je meenemen wat je wil, je moet het alleen wel zelf dragen. 😉 En de luchtvaartmaatschappijen stellen meestal wel een limiet. Deze ligt tussen de 20 en de 30 kilo aan ruimbagage per persoon, afhankelijk van met welke luchtvaartmaatschappij je vliegt. Kijk daarom voor actuele voorwaarden op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Twijfel je of kom je er niet helemaal uit, vraag het mij even. Dan kijken we samen. En hou vooral wat ruimte over in je tas of koffer voor een souvenir.

Voor baby’s/ kinderen tot 2 jaar die op schoot meereizen en dus geen eigen stoel hebben, gelden vaak afwijkende bagagelimieten. Ook dit verschilt per luchtvaartmaatschappij.

Geldt er een kinderkorting op de vluchten?

Zeker! Voor de meeste lijndiensten geldt een gereduceerd tarief voor kinderen tot 12 jaar. Bepalend hiervoor is de leeftijd op de dag van vertrek, de boekingsdatum is niet van belang.
Kinderen tot 2 jaar, die op schoot meereizen bij een van de ouders, betalen vaak alleen een stukje van de taxen. Ik hou in de berekening van de ticketprijs uiteraard rekening met deze kortingen. Low cost airlines doen overigens niet altijd aan kortingen voor kinderen.

We gaan voor het eerst vliegen met onze kinderen, heb je nog tips?

Mijn ultieme tip aan alle ouders: ontspan! Kinderen hebben meer in de gaten dan jij denkt, als papa of mama gespannen in een vliegtuig stapt kun je er bijna zeker van zijn dat het een ramp wordt. Een relaxte ouder zorgt al in heel veel gevallen voor een relaxt kind.
Al mijn tips schreef ik in dit blog: Vliegen met (jonge) kinderen.

Kan ik stoelen reserveren op de vlucht? 

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kun je van tevoren stoelen reserveren. Ik doe dat nooit standaard al, omdat hier vaak kosten aan verbonden zijn. Deze kosten liggen meestal rond de €20,- tot €100,- per persoon, per vlucht. Alleen door voor vertrek stoelen te reserveren ben je zeker van deze plaatsen. Wil je er liever niet voor betalen dan kun je bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kort voor vertrek online inchecken. Tijdens het online inchecken kun je dan alsnog, meestal kosteloos, een stoel uitkiezen. Alleen is de keuze in 'vrije' stoelen dan vaak wel beperkt.

Ook voor stoelen met extra beenruimte geldt: reserveer deze, tegen een extra toeslag, van te voren. Kinderen onder de 12 jaar mogen overigens niet bij de nooduitgang zitten, dus hou daar rekening mee in je stoelkeuze.

Kan ik in het vliegtuig een speciale (kinder)maaltijd krijgen?

Uiteraard. Bij boeking kan aangegeven worden of je een vegetarische maaltijd (of een ander speciale maaltijd) wenst tijdens de vlucht. Ik geef dit door aan de betreffende luchtvaartmaatschappij en zij zorgen dat je zowel op de heen- als de terugreis de juiste maaltijd krijgt. Reis je met kinderen onder de 12 jaar, dan reserveer ik een kindermaaltijd. Voor bestemmingen binnen Europa kan deze voorkeur niet doorgegeven worden omdat er veelal geen maaltijden geserveerd worden.

Hou er rekening mee dat voor kinderen tot 2 jaar, die op schoot mee reizen en dus geen eigen stoel hebben, het vaak niet mogelijk is een eigen maaltijd te reserveren. Dat is voor een baby die alleen melk drinkt niet zo erg, maar bij een peuter van bijna 2 jaar wordt het een ander verhaal. Zorg dus dat je zelf ook wat te snacken mee hebt, koop in het vliegtuig wat of deel je maaltijd.

Vragen over de reis zelf

Moet ik van te voren geld wisselen in lokale valuta?

Nee, dat hoeft niet. Je hoeft niet van te voren naar je bank om geld te wisselen. In Nederland ben je vaak duurder uit dan wanneer je ter plaatse valuta wisselt of pint. Let op dat bij pinautomaten op de luchthavens altijd een minder gunstige wisselkoers geldt, beter is om je chauffeur bij aankomst even te vragen om onderweg te stoppen bij een pinautomaat. Kom je ’s avonds laat aan? Dan vind ik het zelf wel altijd prettig om al wat geld te hebben voor de eerste dag. In het donker bij een pinautomaat staan vind ik hier in Nederland namelijk ook niet prettig. Verder hebben wij tijdens de reis wel altijd wat contant op zak, voor het geval je eens ergens niet kunt pinnen.

Vergeet overigens niet je bankpas om te zetten naar pinnen ‘buiten Europa’. Vaak staat deze standaard ingesteld op ‘Europa’ en dan sta je raar te kijken bij aankomst in bijv. Zuid-Afrika (kan ik je uit eigen ervaring zeggen…).

Hebben alle accommodaties familiekamers?

De meeste reizigers vinden het prettig om gebruik te maken van familiekamers wanneer zij met (jonge) kinderen reizen. Ik hou daar bij het samenstellen van de reizen altijd rekening mee. Lukt het om wat voor reden dan ook niet, dan laat ik je dat altijd weten. We kijken dan samen naar een passend alternatief. Hou er rekening mee dat een familiekamer niet altijd betekent dat je vier bedden hebt. Soms staat er een slaapbank in de woonkamer en in veel Aziatische landen is het heel gebruikelijk om er op je kamer gewoon een matras op de grond bij te leggen.

Liever twee kamers naast of in de buurt van elkaar? Dat is uiteraard ook geen probleem, maar moet ik van te voren wel even weten. Dan pas ik daar de prijs op aan.

Is er altijd een zwembad bij onze accommodatie?

Nee, niet altijd. Een zwembad heeft niet altijd toegevoegde waarde namelijk. Omdat het bijvoorbeeld te fris is om te zwemmen of omdat de plek waar je slaapt er niet geschikt voor is, bijvoorbeeld wanneer je een nachtje bij de lokale bevolking thuis slaapt. Wel probeer ik hier altijd een fijne afwisseling in te vinden, want natuurlijk is het bij warm weer lekker om een duik te kunnen nemen. En voor kinderen geldt dat wonderbaarlijk genoeg ook wanneer het eigenlijk net te fris is… 

Hoe zit het met de veiligheid op reis?

Ik stuur jullie uiteraard nooit naar een bestemming die om wat voor reden dan ook onveilig is! Dat wil ik zelf met mijn kinderen ook niet. Daarbij houd ik reisadviezen van het ministerie altijd in de gaten. Geldt code oranje op jouw bestemming dan hebben we contact en kijken we samen wat een passende oplossing is.

Reis je met een eigen huurauto of camper dan stel ik de route zo samen dat je niet in het donker nog op zoek moet naar je accommodatie/camping en dat er tijd is voor voldoende rustmomenten. Op andere bestemmingen reis je met transfers of privé chauffeur. Zij kennen het land op hun duimpje natuurlijk en weten ook precies waar ze wel en niet moeten zijn.

Op veel bestemmingen werk ik samen met een lokale partner die dag en nacht bereikbaar is voor jullie. Zij zijn in het land zelf en spreken goed Engels (of zelfs Nederlands). Fijn is dan ook dat je geen last hebt van tijdsverschil en dat je dus snel kunt schakelen. Heb je medische hulp nodig dan kunnen zij je ook wijzen op de dichtstbijzijnde arts of apotheek en je waar nodig assistentie bieden.

En op alle bestemmingen geldt: gebruik je gezonde verstand. Om wat voorbeelden te noemen: laat dure sieraden thuis, laat niks van waarde achter in je auto (ook niet wanneer je alleen maar even een boodschap gaat doen) en ga ’s avonds laat niet ronddwalen in een stad die je niet kent. Vraag bij twijfel aan de eigenaar van je accommodatie wat kan en wat niet.

Zijn er altijd autostoeltjes aanwezig?

Autostoeltjes kan ik van te voren reserveren wanneer je met een eigen huurauto reist. Reis je met een camper dan hangt het een beetje van de verhuurder af. Ik informeer je hier van te voren over. Je kunt dan de afweging maken om zelf een stoeltje/ verhoger mee te nemen of er ter plaatse eentje te kopen.

In Sri Lanka, waar je met een privé chauffeur reist, kan ik ook voor stoeltjes zorgen. Net als in Indonesië. De lokale partner heeft er daar een aantal aangeschaft die worden meegegeven. Daarvoor geldt wel: op = op. Zeker in de zomervakantie dienen deze tijdig gereserveerd te worden. Lukt het niet meer ze te reserveren, dan hoor je dat tijdig van mij. In Thailand kan het ook, maar alleen op trajecten waarin Bangkok zit. Ze kunnen dan namelijk weer netjes worden teruggebracht naar het kantoor van de lokale partner.

Transfers van de luchthaven naar je accommodatie en terug hebben geen autostoeltjes. Deze transfers worden vaak door de accommodaties verzorgd.

Wie bel ik voor noodgevallen?

Op veel bestemmingen werk ik samen met een lokale partner die dag en nacht bereikbaar is voor jullie. Dus ben je al op je bestemming en heb je hulp nodig? Bel dan met de lokale partner. Zij zijn in het land zelf en spreken goed Engels (of zelfs Nederlands). Fijn is dan ook dat je geen last hebt van tijdsverschil en dat je dus snel kunt schakelen. Het telefoonnummer vind je op je vouchers of in je informatiepakketje.

Ikzelf ben uiteraard ook 24 uur per dag bereikbaar voor jullie (na 17:00 uur alleen in geval van nood), maar ik sta wel eens onder de douche en sjees ook een aantal keer naar school, zwemles en andere clubjes. Dus krijg je me niet gelijk te pakken en kan je vraag even wachten: spreek dan mijn voicemail even in. Je kunt me bereiken op: 06 – 45 02 94 57.
Bij nood geen mail, sms of Whats app berichten sturen, maar echt even bellen!

Krijg je zowel de lokale partner als mij niet te pakken en is er echt haast bij? Dan kun je bellen met het noodnummer van United Travel op 088 – 445 01 30. Dit is echt het noodtelefoonnummer van United Travel, waar ik bij aangesloten ben. Hou er rekening mee dat hier kosten voor in rekening gebracht worden.

Wat is gangbaar qua fooi?

Dit vind ik zelf ook altijd een lastige… Ik heb daarom wat algemene richtlijnen voor je. Natuurlijk ben je vrij om meer of juist minder te geven. In het informatiepakketje dat je bij je reisbescheiden krijgt geven we specifiek voor het land ook nog een richtlijn voor fooien.

• De jongen die je koffer naar je kamer heeft gebracht > €0,50
• Je chauffeur tijdens de reis > €6,- per dag bij een reisgezelschap van 2 á 3 personen. €8,- per dag bij een grotere groep en €12,- per dag bij groepen vanaf 12 personen.
• Je gids tijdens de reis > €7,- per dag bij een reisgezelschap van 2 á 3 personen. €10,- per dag bij een grotere groep en €17,- per dag bij groepen vanaf 12 personen.

Kan ik pinnen op reis?

Tegenwoordig kun je (bijna) overal pinnen. Denk er wel aan dat je je bankpas op werelddekking zet. Ondanks dat je kunt pinnen raad ik wel aan altijd wat contanten mee te nemen. Tijdens je reis kom je ook vast op plekken waar je nou net niet kunt pinnen. Ook stroomstoringen of lege pinautomaten kunnen voorkomen tijdens je reis. Het is dan fijn als je ergens op terug kunt vallen.

Coronavirus

Hoe blijven we op de hoogte?

Uiteraard staat het welzijn van mijn reizigers voorop. Ik hou de informatie omtrent het coronavirus (COVID-19) dan ook nauwlettend in de gaten. Mochten er gevolgen zijn voor de reis die je bij mij geboekt hebt dan hoor je dat uiteraard tijdig van mij, uiterlijk 6 weken voor vertrek.

Aangezien de informatie en regelgeving omtrent het coronavirus dagelijks wordt aangepast, verwijs ik je voor de meest up-to-date informatie naar de websites van de officiële instanties:

• RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu)
• ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen)
• Ministerie van Buitenlandze Zaken
• Verbond van Verzekeraars
• IATA Travelcenter (maatregelen per land ter beperking van verspreiding van het coronavirus)

Kan ik mijn reis kosteloos omboeken of annuleren?

Wanneer het Ministerie van Buitenlandse Zaken een negatief reisadvies (rood) afgeeft voor een bepaalde bestemming is het (in de meeste gevallen) mogelijk je reis kosteloos om te boeken of te annuleren. Ook bij een oranje reisadvies kijken we samen wat een passende oplossing is voor jullie reis.

Wanneer er geen negatief reisadvies geldt, kan je reis in principe doorgaan. Wil je dan alsnog je reis annuleren of omboeken dan zijn de reguliere voorwaarden van kracht en eventuele kosten komen dan voor eigen rekening. Wanneer dan op een later moment alsnog een negatief reisadvies voor deze bestemming en reisperiode wordt afgegeven, is het helaas niet mogelijk deze kosten met terugwerkende kracht te verhalen op Reis met Kinderen.

LET OP! Bij het aanpassen van het reisadvies houdt het Ministerie van Buitenlandse Zaken vooral rekening met gezondheidsrisico’s en dus niet met het feit of er al dan niet bezienswaardigheden en openbare gelegenheden worden gesloten. Helaas kun je hier wel mee te maken krijgen tijdens een vakantie. Uiteraard hebben we daar voorafgaand aan de reis wel contact over.

Wat betekent de huidige situatie voor mijn geplande reis?

Voor alle reizigers die binnenkort zouden vertrekken, maar helaas door de coronapandemie niet op reis kunnen, geldt dat ik er álles aan doe om de reis in de toekomst alsnog uit te voeren. Hiervoor sta ik in nauw contact met de partners op onze bestemmingen en met de verschillende luchtvaartmaatschappijen. Reizigers die voor 16 maart 2021 nog zouden vertrekken heb ik inmiddels allemaal persoonlijk gesproken. 

Ik ga over een paar maanden op reis, maar wat als er op mijn bestemming tegen die tijd het coronavirus heerst?

Vertrek je over een aantal maanden, dan hebben we nog niet altijd contact gehad. Weet dat ik de situatie nauwlettend in de gaten houd en ik je uiteraard zo goed mogelijk op de hoogte houd van de stand van zaken. Mocht het onverhoopt zo zijn dat jouw reis niet door kan gaan, dan hoor je dit telefonisch van mij, zodat je meteen weet waar je aan toe bent. Hiervoor geldt dat ik al mijn reizigers op volgorde van vertrekdatum contacteer, zodat de reizigers die het op dat moment het hardst nodig hebben het eerst geholpen worden. Mocht deze situatie zich dus voordoen, weet dan dat je zo snel mogelijk van mij hoort. 

Ben ik mijn geld kwijt?

Over je geld hoef je je géén zorgen te maken. Reis met Kinderen/ United Travel is aangesloten bij de SGR. Mocht er tóch een situatie ontstaan die ons bestaan in gevaar brengt, dan dekt de SGR te allen tijde je uitgegeven reissom. Doe dus vooral je eventueel openstaande aan- of restantbetalingen. Als betalingen uitblijven, ben ik genoodzaakt om dat als een annulering te behandelen en worden er annuleringskosten aan je doorberekend. En dat is dan weer wel zonde van je geld!

Ik wil graag een reis plannen, maar twijfel nog om te boeken.

Het reizen zit in je bloed! Het kriebelt al weken… je wil op reis en bent al lekker plannen aan het maken. Goed zo! Maar ik begrijp ook dat het een gekke tijd is om ook daadwerkelijk de reis te boeken. Daarom hanteren veel partners flexibele reisvoorwaarden. Dat houdt in dat je voorafgaand aan je reis maximale flexibiliteit behoudt zonder dat je daar extra voor betaalt. Informeer bij mij even naar de mogelijkheden!

Staat jouw vraag er niet bij?

neem contact op